Amsterdam countdown ELECTRIC FIREWORKS

זיקוקים וחגיגות שנה חדשה 2023!

תחושה נפלאה מקיפה אותי כשאני נהנית מהנורמליות והשמחה שאופפת את העיר לקראת הספירה לאחור. זיקוקים מכל עבר וחגיגה אחת גדולה.

אמסטרדם 2023! here we come! יאללה בלאגן!

בשנה שעברה, לא הייתה נורמליות עדיין. בגלל הקורונה מקומות הבילוי נסגרו ממש מוקדם (מוקדם של הולנד אתם יודעים, זה ממש מוקדם) ולא היו ארועים ציבוריים לציון השנה החדשה. בוטלו לצערי גם ארועי הזיקוקים המסורתיים של העיריות.
ההולנדים חגגו את חגיגות השנה החדשה לפי המסורת המקומית בהפגזות מאסיביות של זיקוקים מכל עבר, ובשתית אלכוהול (איך לא?) ואנחנו ראינו את הזיקוקים מהחלונות מתוך הבית החמים וחגגנו בקטנה.

אבל-
השנה סוף סוף היו ארועים לציון השנה החדשה
, ואנחנו (בפורום מלא) הגענו לmuseumplein יחד עם אלפי אנשים לספור לאחור ולאחל שנה טובה מהשניה שהיא מתחלפת. לשמחתי ליציאה הזו הילדים רצו לבוא. לא סתם רצו לבוא אלא ממש ציפו!
העיריה הקימה מסך ענק. ממש ענק! שעליו הוקרנה הספירה לאחור. הוקמה במה גדולה לצד המסך ברחבת הדשא הענקית של ה museumplein ומהשעה 23:00 הושמעה מוזיקה "מרימה" עם אורות לייזר ששיחקו מסביב והייתה אווירה מדהימה.

הגעה למקום במרכז אמסטרדם

פשוט, זה לא!
חשבנו שנגיע בטראם ישירות למקום אך גילינו כי התחבורה הציבורית בעיר מפסיקה בשעה 20:30! למה התחבורה הציבורית מפסיקה ועוד דווקא שכולם כל כך צריכים אותה? אני לא באמת יודעת בשלב הזה אבל זה כנראה בגלל תופעת ירי הזיקוקים..אולי נפגעו טראמים בעבר?
בכל מקרה, נסענו עם הרכב למרכז העיר ומצאנו חניה במרחק כמה דקות הליכה. חניה במחיר משוגע של 7.5 יורו לשעה (מזל שהתשלום הוא עד 24:00 בלבד חחח).
מיד כשיצאנו מהרחוב הקטן בו חנינו, התמזגנו עם המוני אנשים שנוהרים למיוזיאומפליין. חששנו קצת ממה שיהיה. הפיצוצים והזיקוקים שמדי פעם מעופפים גרמו לי לחדד חושים וכמעט למלט אותנו בהזדמנות אחת או שתיים…טראומטית שכמותי.

במקביל, לא יכלתי שלא לחייך בשמחה למראה כל כך הרבה אנשים יפים מכל הסוגים ומכל הגילאים הדוברים שלל שפות ששמחים לציין את היום הזה ולחגוג. נורמליות נפלאה שכזו! אמחיה!
כשהגענו למקום גילינו שהמדשאה הענקית מפוצצת בהמוני המוני אנשים! כולם במצברוח Happy כיאה לאמסטרדמרים. חלקם אוחזים בקבוק שמפניה ועננה עם ריח מוכר חולפת לידינו מדי פעם…חלק מהחוויה.

מה היה מתוכנן לחגיגות השנה החדשה?

הייתה מתוכננת ספירה חגיגית לאחור, לייזרים ומופע זיקוקים ורחפנים. המצב היה שבאותו יום 31/12/2022 הייתה רוח חזקה בכל הולנד (דרגה 6) ובגלל הרוח העזה, מופעי הזיקוקים הגדולים הרשמיים בוטלו!

עיריית אמסטרדם הייתה קצת עמומה וציינה שהארוע מתקיים בכל מקרה. אז באנו 🙂

מה היה בפועל בחגיגות השנה החדשה?

אין לתאר את האנרגיות המדהימות של כל כך הרבה אנשים עומדים להם יחד, סופרים יחד לאחור לצלילי מוזיקה ולאור לייזרים מגניבים.
מסביב לכל ההמון הזה התפוצצו אינסוף זיקוקים שכנראה היו מטעמם של התושבים אבל הדבר לא גרע מהחגיגיות של הארוע! להפך. חלקם היו ממש ממש קרובים ואני השתדלתי לקוות לטוב ולנשום עמוק.
בדיוק ב 31/12/2022 בשעה 24:00 המוני המוני אנשים הריעו, ברכו אלו את אלו, פתחו שמפניות והתנשקו חופשי חופשי בשמחה רבה. שתהיה שנת 2023 טובה לנו! איזה כיף! שהחיינו!
אבל רגע, לא אמרו רחפנים? מופע זיקוקים גדול? אז אלה לא קרו באותו ערב חגיגי וקצת התבאסנו. בהמשך גילינו שיתקיים ארוע מיוחד למופע זיקוקים גדול משולב ברחפנים שאליו נגיע גם כן!

ישנו סרטון מצולם מקצועית מהמסיבה הזו 2:30 דקות. אם תרצו פה הקישור.

הפצצה בדרך הביתה

אז התחלנו להתקדם יחד עם המוני אנשים כולל כמה שכבר השתכרו ואיחלו שנה טובה לכל זר.ה שחולף על פניהם. החזרתי בשנה טובה ומבורכת לזר השיכור המצחיק…
בהליכה לכיון הרכב נתקלנו בכמה זיקוקים שבדיוק התפוצצו לידינו וכשכבר נסענו עם הרכב ברחובות הצדדיים אפילו ראיתי כמה מדורות קטנות על הכביש, כנראה שארית מערכת הזיקוקים. הזכיר קצת שדה קרב ועשה לי קוואצ' בלב. אלו מראות שאני לא אוהבת…

במבט מלמעלה, הזיקוקים הפרטיים הינם תופעה מופלאה!
מצורף סרטון שצולם מחלון דירה ברוטרדם ע"י Rotem Voll. מהמם או לא? 

מופע זיקוקים ורחפנים באמסטרדם

Fast Forward יומיים אחר כך, הפעם מגיעים כמו גדולים עם תחבורה ציבורית ומתמקמים לאורך הטיילת משמאל לתחנה המרכזית של אמסטרדם. ממש מול מגדל A'DAM Tower שנמצא בנורד מעבר למים. ממתינים יפה כמו רבים אחרים לשעה 20:23 שבה תוכננן המופע להתחיל. לאחר איחור קטן התחילו הזיקוקים להתפוצץ מראש המגדל ואחר מכן הרחפנים הצטרפו. ממש מגניב! צילמתי את הארוע כולו ואני מצרפת לכם פה כפי שפורסם בדף הפייסבוק שלי, המלווה את הבלוג.

גם עיריית אמסטרדם צילמה את הארוע החגיגי כמובן ואם תכנסו לדף הפייסבוק שלי, המלווה את הבלוג, תוכלו לראות שצירפתי גם את הצילום שהעירייה פרסמה שכולל גם צילום מהרחפנים עצמם! איזה מגניב – יש גם צילום מתוך הזיקוקים!

בקטנה על השנה החדשה

  • המושג "סילבסטר" שבו אנחנו משתמשים בישראל אינו מוכר פה כלל לציון השנה החדשה. משתמשים רק במושג New Year.
  • למעלה מ 1200 איש נזקקו לטיפול רפואי ברחבי הולנד עקב החגיגות בערב המדובר.
  • במופע הזיקוקים והרחפנים היתה ממש חסרה מוזיקה – שהייתה משלימה ממש את החוויה.
  • כמויות הזיקוקים שהפציצו פה התושבים עצמם היא מדהימה וזה מקסים לגמרי לראות מכל חלון את היופי הזה. אגב, הפיצוצים מתחילים כבר שבוע לפני.
  • יש רחובות שנראו כמו שדה קרב, לאו דווקא בקטע טוב.
  • שמעתי על לא מעט כלבים וחתולים שנכנסים ללחץ מהפיצוצים. רבים נבהלים ונעלמים בימים האלה.שמרו על החיות שלכם בטוחות.

אז הנה 2023 כבר פה! וקיבלנו אותה יפה יפה. אני מאחלת לעצמי להמשיך ולהתפתח, להנות מהחיים ולהעריך גם את הרגעים הקטנים וגם את השיגרה. הלוואי שכולנו נהיה בריאים (הכי חשוב לא?) ונצמח ונפרח במסע החיים שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בואו נישאר בקשר : )

עדכנו את המייל שלכם עכשיו!

דילוג לתוכן